ZASADY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI NR 17 W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 17 W GLIWICACH
Rok szkolny 2024/2025
Podstawa prawna:
- Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2023 r. poz.900) art. 154 ust.1 pkt.1, ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
- Uchwała Nr XXIV/610/2017 Rady Miasta Gliwice z 30 marca 2017 roku w sprawie: określenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, którym ustalono obwód, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły.
- Zarządzenie Nr PM 9213/2024 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 24 stycznia 2024 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2024/2025 do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Gliwice oraz podania do publicznej wiadomości kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym, dokumentów niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczby punktów możliwych do uzyskania za poszczególne kryteria do klas I szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem szkoły.
- Do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi Nr 17 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 17 w Gliwicach dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmuje się z urzędu na podstawie zgłoszenia rodzica / opiekuna prawnego.
- Zgłoszenie zawiera:
-
- imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- imiona i nazwiska rodziców / opiekunów prawnych kandydata;
- adres miejsca zamieszkania rodziców / opiekunów prawnych kandydata i kandydata;
- adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata / opiekunów prawnych – o ile je posiadają;
- Oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata/opiekunów prawnych i kandydata.
- Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu za składanie fałszywych oświadczeń.
-
- Rekrutacja do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi Nr 17 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 17 w Gliwicach jest przeprowadzana dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły, o ile szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na pisemny wniosek obojga rodziców / opiekunów prawnych kandydata, wraz z wymaganymi, określonymi w ustawie i w uchwale dokumentami oraz oświadczeniami. Dokumenty, (dot. kryteriów: niepełnosprawność, samotne wychowanie i piecza zastępcza) są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego, zgodnie z art. 76a § 1ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, odpisu lub wyciągu z dokumentu, mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata.
Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego a także terminy składania dokumentów do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Gliwice:
Lp.
1.
Rodzaj czynności
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym
17.05.2024 r.-31.05.2024 r.
do godziny 15.00
Termin w postępowaniu uzupełniającym
5.08.2024 r. 16.08.2024 r.
do godziny 15.00
2.
Weryfikacja przez Komisję Rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
17.05.2024 r.-6.06.2024 r.
5.08.2024 r. – 19.08.2024 r.
3
Podanie do publicznej wiadomości przez Komisję Rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
7.06.2024 r.
od godziny 13.00
20.08.2024 r.
od godziny 12.00
4.
Potwierdzenie przez rodzica/prawnego opiekuna kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.
7.06.2024 r. – 13.06.2024 r.
do godziny 15.00
20.08.2024 r. – 23.08.2024 r.
do godziny 15.00
5.
Podanie do publicznej wiadomości przez Komisję Rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
14.06.2024 r.
do godziny 15.00
26.08.2024 r.
do godziny 15.00
W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria ustawowe
a) wielodzietność rodziny kandydata (rodzina wychowująca troje i więcej dzieci);
b) niepełnosprawność kandydata;
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą;
Kryteria te, mają jednakową wartość.
Lp.
Kryterium
Liczba punktów
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów
1.
Kandydat, który odbywa roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu znajdującym się w obwodzie szkoły, wskazanej na pierwszej pozycji we wniosku.
50
–
2.
Kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza do szkoły wskazanej na pierwszej pozycji we wniosku w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja.
30
–
3.
Kandydat, którego rodzic pracuje,
w obwodzie szkoły wskazanej na pierwszej pozycji we wniosku.
10
oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna
4.
Kandydat, którego członek rodziny lub inna osoba, która będzie upoważniona do odbierania kandydata po zakończeniu zajęć szkolnych, zamieszkuje w obwodzie szkoły wskazanej na pierwszej pozycji we wniosku.
5
oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna
5.
Kandydat zamieszkały w obrębie osiedla,
na którym znajduje się szkoła.
5
oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna
Postępowanie odwoławcze
Lp.
Rodzaj czynności
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym
1.
Możliwość złożenia przez rodzica wniosku
o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej publicznej szkoły.
15.06.2024 r.-21.06.2024 r.
2.
Sporządzenie przez Komisję Rekrutacyjną uzasadnienia zawierającego przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
W terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku
3.
Możliwość wniesienia przez rodzica odwołania od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej.
W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia
4.
Dyrektor publicznej szkoły podstawowej rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji.
W terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania
5.
Na rozstrzygnięcie dyrektora danej publicznej szkoły podstawowej lub publicznej placówki służy skarga do sądu administracyjnego.
–