Informatyka klasa VI

ZADANIA DLA KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Prace przesyłamy na adres:

Anna Elżbieciak: nauczycielzso12gliwice@gmail.com

Konsultacje z informatyki: wtorek: 14-15

Kontakt mailowy przez e-dziennik

Skype: nauczycielzso12gliwice@outlook.com

Zadanie 22.06.2020-25.06.2020

Zadanie 1

Zadanie 2

Zadanie 15.06.2020, 08.06-10.06.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 02.06-05.06.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 25.05-29.05.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 18.05-22.05.2020

Instrukcja do lekcji >>


Zadanie 04.05-08.05.2020

Instrukcja do lekcji >>

Zadanie na ocenę:

Na ocenę bardzo dobrą:

  • Prześlijcie do mnie jeden z Waszych ciekawie zaprojektowanych labiryntów (inny od mojego, rysujemy inne ściany).

Na ocenę celującą:

  • Zaprogramować kolejne poziomy gry.. (min. 3).

Zadanie 27.04-30.04.2020

Instrukcja do lekcji >>

Zadanie na ocenę:

Wymyśl jakąś historię obrazkową i stwórz przy pomocy programu Scratch.


Zadanie 20.04-24.04.2020

Instrukcja do lekcji >>

Zadanie na ocenę:

  • Prześlijcie do mnie jeden z Waszych projektów.

Zadanie na ocenę celującą (nieobowiązkowe):

  • Zadanie artystyczno-matematyczne. Musisz narysować trzy figury geometryczne – koło, kwadrat i trójkąt. Każdy bok figur (dotyczy to kwadratu i trójkąta) był innego koloru.

Zadanie 06.04-08.04.2020

Zadaniem na ten tydzień będzie ruch KOTA np. po prostokącie, czy zygzakiem. Projekt zapisz na swoim komputerze.

Jak zapisać plik:

Plik – zapisz na swoim komputerze – nadaj nazwę plikowi – zapisz do w odpowiednim miejscu – plik ma postać nazwa_pliku.sb3. Plik prześlij do nauczyciela.

Zadanie na ocenę celującą wejście kota po schodach.

Instrukcja do lekcji >>

Plik do wczytania i podglądu działania programu >>

Dla osób, które mają problem interfejsem programu proponuję zapoznanie się z materiałem filmowym:


Zadanie 30.03-03.04.2020

Wprowadzenie do środowiska Scratch

Zadaniem na ten tydzień jest instalacja programu Scratch lub założenie konta na platformie. Zapoznanie się z oknem programu według instrukcji w załączniku.

Instrukcja


Zadanie 23-27.03.2020

Film szkoleniowy:

  1. Wczytać plik;
  2. Umieścić na środku twarz osoby;
  3. Przeskalować zdjęcie tak, żeby głowa była duża;
  4. Wybrać pędzel: rozmiar ustawić na 10, wybrać płynne rysowanie, stawić jakość u na 100, waga 100, pędzel owalny;
  5. Dodać nową przezroczystą warstwę;
  6. Odrysować elementy twarzy ;
  7. Skorzystać z różdżki zaznaczając elementy;
  8. Wypełnić zaznaczone elementy kolorem;
  9. Zapisać i wysłać plik;

Link do filmu:

 

 

 

 

 

 

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).