ZADANIA DLA KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Prace przesyłamy na adres:
Anna Elżbieciak: nauczycielzso12gliwice@gmail.com
Konsultacje z informatyki: wtorek: 14-15
Kontakt mailowy przez e-dziennik
Skype: nauczycielzso12gliwice@outlook.com
Zadanie 22.06.2020-25.06.2020
Zadanie 15.06.2020, 08.06-10.06.2020
Zadanie 02.06-05.06.2020
Zadanie 25.05-29.05.2020
Zadanie 18.05-22.05.2020
Zadanie 04.05-08.05.2020
Zadanie na ocenę:
Na ocenę bardzo dobrą:
- Prześlijcie do mnie jeden z Waszych ciekawie zaprojektowanych labiryntów (inny od mojego, rysujemy inne ściany).
Na ocenę celującą:
- Zaprogramować kolejne poziomy gry.. (min. 3).
Zadanie 27.04-30.04.2020
Zadanie na ocenę:
Wymyśl jakąś historię obrazkową i stwórz przy pomocy programu Scratch.
Zadanie 20.04-24.04.2020
Zadanie na ocenę:
- Prześlijcie do mnie jeden z Waszych projektów.
Zadanie na ocenę celującą (nieobowiązkowe):
- Zadanie artystyczno-matematyczne. Musisz narysować trzy figury geometryczne – koło, kwadrat i trójkąt. Każdy bok figur (dotyczy to kwadratu i trójkąta) był innego koloru.
Zadanie 06.04-08.04.2020
Zadaniem na ten tydzień będzie ruch KOTA np. po prostokącie, czy zygzakiem. Projekt zapisz na swoim komputerze.
Jak zapisać plik:
Plik – zapisz na swoim komputerze – nadaj nazwę plikowi – zapisz do w odpowiednim miejscu – plik ma postać nazwa_pliku.sb3. Plik prześlij do nauczyciela.
Zadanie na ocenę celującą wejście kota po schodach.
Plik do wczytania i podglądu działania programu >>
Dla osób, które mają problem interfejsem programu proponuję zapoznanie się z materiałem filmowym:
Zadanie 30.03-03.04.2020
Wprowadzenie do środowiska Scratch
Zadaniem na ten tydzień jest instalacja programu Scratch lub założenie konta na platformie. Zapoznanie się z oknem programu według instrukcji w załączniku.
Zadanie 23-27.03.2020
Film szkoleniowy:
- Wczytać plik;
- Umieścić na środku twarz osoby;
- Przeskalować zdjęcie tak, żeby głowa była duża;
- Wybrać pędzel: rozmiar ustawić na 10, wybrać płynne rysowanie, stawić jakość u na 100, waga 100, pędzel owalny;
- Dodać nową przezroczystą warstwę;
- Odrysować elementy twarzy ;
- Skorzystać z różdżki zaznaczając elementy;
- Wypełnić zaznaczone elementy kolorem;
- Zapisać i wysłać plik;
Link do filmu: